Vuoden 2022 vuosikertomus on julkaistu

Päättynyt vuosi on jäänyt mieliin monesta merkittävästä ja ennakoimattomasta muutoksesta toimintaympäristössämme. Näitä olivat mm. Venäjän käynnistämä hyökkäyssota Ukrainaa kohtaan, energiakriisin uhka, korkojen nousu sekä kustannusinflaatio. Erityisesti kasvukeskuksiin kohdistunut merkittävä uudisrakentaminen ja sen mukanaan tuoma asuntojen ylitarjonta on tuonut alalle omat haasteensa.

Artikkeli kuva

Vaikeasta tilanteesta huolimatta Kruunuasunnot onnistui saavuttamaan vuokrauksessa 94,9 % käyttöasteen. Saimme myös edelleen parannettua asiakastyytyväisyyttä NPS-luvun ollessa +27 (edellinen vuosi +21). Lisäksi jatkuvasti mitattavan palvelutapahtumien NPS-luku kasvoi lievästi ollen +47,4.

Raportoimme myös kuudennen kerran yritysvastuusta GRI (Global Reporting Iniative) -raportoinnilla. Syksyllä uudistimme verkkosivumme sekä kulutusseurantaohjelmamme. Vuonna 2022 valmistui Espooseen A-energialuokan kerrostalo. Vuoden 2022 aikana Kruunuasunnot yhdisti myös voimansa Kiinteistönomistajat ja rakennuttajat Rakli ry:n sekä kuuden muun ammattimaisen vuokranantajan kanssa ja käynnisti vuokra-asumiseen keskittyvän Green homes -vastuullisuustoiminnan.

Lue lisää toiminnastamme alta.

Jos alla oleva vuosikertomus ei näy evästeasetusten takia, voit katsoa sen myös täältä.