Siirry sisältöön

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset olivat jälleen hyvällä tasolla

Kruunuasunnoille asiakastyytyväisyys on erityisen tärkeää. Siksi mittaammekin tyytyväisyyttä joka vuosi lyhyiden palautekyselyiden lisäksi kattavalla asiakastyytyväisyyskyselyllä. Toteutimme kyselyn marraskuussa 2022.

Artikkeli kuva

Vastauksia kyselyyn saatiin 718 kpl ja vastausprosentti oli 30 %, ollen hieman matalampi kuin viime vuonna. Asteikolla 1–5 kyselyn yleisarvosanaksi muodostui 3,94, joka on samalla hyvällä tasolla kuin edeltävän vuoden kyselyssä. NPS-luku nousi hienosti edeltävästä vuodesta ollen nyt +27 (edellinen +21).

Tällä kertaa parhaimman arvion sai laskutuksen asiakaspalvelu (4,36) sekä vuokrauksen asiakaspalvelu (4,27). Myös autopaikkojen ja saunavuorojen varaamisen asiakaspalveluun oltiin erittäin tyytyväisiä (4,23). Asumisen ja viihtyvyyden teema säilyi edellisvuoden tasolla ja tähän kuuluva asunnon sijainti sai erinomaisen arvion (4,41). Isännöinnin asiakaspalvelun taso parani viime vuodesta (3,63) ja tyytyväisimpiä oltiin asiantuntemukseen ja ammattitaitoon (3,75).

Asumiskustannukset ja niiden yleinen nousu koskettavat meitä kaikkia, mutta haastavasta maailmanlaajuisesta tilanteesta huolimatta kustannukset koettiin Kruunuasunnoilla kuitenkin kohtuullisiksi (3,51). Viestinnän ja tiedonkulun osalta vastaajat ovat tyytyväisimpiä sähköiseen asiointiin (3,91) sekä tiedottamiseen (3,89). Vuoden 2022 syksyllä otettiin käyttöön suunnitellusti Kruunuasuntojen uudistetut kotisivut. Yhdessä asukassivujen kanssa, kotisivut parantavat tiedottamista sekä toimivat hyvänä infokanavana ja tietopankkina asukkaille. Kuluvana vuonna tullaan panostamaan enemmän myös sosiaalisen median kanaviin.

Avoimia palautteita

Saimme paljon avoimia palautteita. Tässä muutama meitä ilahduttanut kommentti:

”Todella sujuvaa. Näyttö onnistui hyvin ja vuokrauksesta sovittiin heti.”

”Vuokraamisen yhteydessä saatiin hyvää palvelua.”

”Ammattitaitoiset huoltomiehet.”

”Isännöintiin sai helposti yhteyden ja kaikki asian hoitaminen sujui mainiosti.”

”Laskutuksen asiakaspalvelun kanssa asiat sujuivat erinomaisesti!”

”Viestintä tavoittaa asukkaat hyvin. Tulevista asioista tiedotetaan usein hyvissä ajoin.”

”Todella ystävällinen ja asiantuntevaa palvelua antava asiakaspalvelija, Kiitos!”

”Mukava vuokranantaja”

”Olen suositellutkin ja nyt asumme ystäväni kanssa samassa rapussa. Oikein mukavaa!!!”

”Asuinmiljöö on kieltämättä hieno ja ainutlaatuinen.”

Toki saimme risujakin. Palautetta annettiin mm. toimimattomista porraskäytävänäytöistä, huollon hitaudesta reagoida erilaisiin korjauspyyntöihin, kuittaamattomista palvelupyynnöistä, yhteydenottopyyntöihin vastaamisesta, jätelajittelumahdollisuuksista, häiritsevästä tupakoinnista sekä yleisten tilojen siisteydestä. Käymme kaikki palautteet huolella läpi ja tavoitteenamme on puuttua epäkohtiin, sekä parantaa toimintaamme.

Arvonnan voittajat

Vastaajien kesken arvottiin 500, 300 ja 200 euron arvoiset lahjakortit Verkkokauppa.comiin. Onnelliset voittajat olivat Päivi Joensuusta, Tarja Espoosta ja Jari Tuusulasta. Paljon onnea vielä voittajille! Heihin on oltu yhteydessä henkilökohtaisesti.

Kiitos vielä kerran kaikille asukkaillemme, jotka osallistuivat kyselyyn ja antoivat palautetta. Kehitämme jatkuvasti asiakaspalveluamme sekä toimintaamme teiltä saatujen palautteiden perusteella, ja meille tärkeää on tyytyväinen asukas!