Usein kysyttyä

Mistä löydän vapaana olevat asunnot?

Löydät vapaat asunnot täältä.  Voit myös tiedustella vapaita asuntoja suoraan vuokraajiltamme.

Miten lähetän asuntohakemuksen?

Voit lähettää sähköisen asuntohakemuksen täältä. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta jättää sähköistä hakemusta, voit pyytää vuokraajaa lähettämään sinulle paperisen hakemuslomakkeen postitse tai hakea sellaisen Kruunuasuntojen toimistolta osoitteesta Elimäenkatu 25-27, 00510 Helsinki. Lomake palautetaan Kruunuasuntojen toimistolle tai vuokraajan kertomaan osoitteeseen. Jos hakemuksen täyttäminen ei ole mahdollista, voit antaa vuokraajalle tarvittavat tiedot myös puhelimessa tai sähköpostitse. Kysy lisätietoja vuokraajaltasi.

Miten pitkään asuntohakemukseni on voimassa?

Asuntohakemus on voimassa 3 kuukautta.

Miten uusin asuntohakemuksen?

Tee uusi asuntohakemus. Uusi hakemus korvaa aina vanhan hakemuksen.

Vaikuttaako maksuhäiriömerkintä asunnon saamiseen?

Tarkistamme luottotiedot kaikilta asunnonhakijoilta. Kruunuasunnot ei vuokraa asuntoja sellaisille hakijoille, joilla on maksuhäiriömerkintä.

Voinko saada asuntoon asumistukea?

Voit tarkistaa mahdollisuutesi saada asumistukea Kelan sivuilta.

Olen töissä Puolustusvoimilla. Miten haen työsuhdeasuntoa?

Puolustusvoimien työsuhdeasuntoa haetaan Puolustusvoimien palvelukeskuksesta. Ohjeita voi kysyä osoitteesta asunnot.pv@mil.fi.

Ovatko lemmikit sallittuja?

Lemmikit ovat tervetulleita kaikkiin asuntoihimme.

Onko tupakointi sallittua?

Tupakointi on kielletty asunnoissa, parvekkeilla ja huoneistopihoilla. Älä tupakoi myöskään ulko-ovien välittömässä läheisyydessä, sillä savut kulkeutuvat sieltä helposti asuntojen sisälle.

Mitä asuntoilmoituksissa kerrottuun vuokran hintaan sisältyy?

Vuokraan ei sisälly vesimaksua, vaan se veloitetaan aina erikseen. Osassa asunnoista on kiinteä, henkilömäärään perustuva vesimaksu ja osassa asunnoista vedestä laskutetaan kulutuksen mukaan.

Sähkö ei sisälly vuokraan, vaan jokainen solmii oman sähkösopimuksen valitsemansa sähköntoimittajan kanssa. Tee sekä sähkönmyyntisopimus että sähkönsiirtosopimus.

Poikkeuksena ovat Kirkkonummen Upinniemen ja Sodankylän Siilastien asunnot, joihin sähkö tulee Puolustushallinnon rakennuslaitokselta. Sähkön hinta ei kuulu vuokraan, vaan Kruunuasunnot laskuttaa sähkön asukkailta erikseen.

Mahdolliset saunavuoromaksut ja autopaikkamaksut veloitetaan erikseen.

Kruunuasuntojen asukkaiden vuokrasopimukseen sisältyy AsumisPLUS-vakuutusetu, joka kattaa taloyhtiön alueella asukkaille ja talkooväelle sattuvat tapaturmat. Vakuutukseen kuuluu myös avainturva, joka kattaa osittain oven avaamisesta ja mahdollisesta lukon uusimisesta aiheutuvia kustannuksia, kun avain on kadonnut asukkaalta tai se on varastettu. Lisäksi vakuutus kattaa vahingon sattuessa rajallisesti sijaisasumisesta aiheutuvia kuluja. Vakuutusetu ei koske Senaatin taloja Kirkkonummen Upinniemessä tai Helsingin Santahaminassa.

Osassa asunnoista vuokraan sisältyy ilmainen nettiyhteys. Lue lisää vakuutuseduista ja nettiyhteyksistä täältä.

Mikä on vakuusmaksu?

Asukas maksaa vuokranantajalle vakuuden ennen vuokrasopimuksen alkamista. Vakuus palautetaan asukkaalle vuokrasopimuksen päättymisen jälkeen täysimääräisenä, mikäli asunto on moitteettomassa kunnossa eikä asukkaalla ole käyttökorvaus- tai vuokrarästejä. Jos asuntoa täytyy esimerkiksi remontoida asukkaan jäljiltä, remontin kustannukset pidätetään vakuudesta. Hinnasto löytyy asukkaalle irtisanomisen vahvistamisen yhteydessä lähetetyn muuttokirjeen liitteestä.

Miten allekirjoitan vuokrasopimuksen?

Vuokraaja lähettää sinulle sähköpostiin linkin, jonka kautta voit allekirjoittaa vuokrasopimuksen sähköisesti. Palvelu pyytää tunnistautumaan pankkitunnuksilla, jotta voimme varmentaa henkilöllisyytesi. Mikäli sinun ei ole mahdollista allekirjoittaa sopimusta sähköisesti, voit sopia vuokraajan kanssa tapaamisajan ja allekirjoittaa sopimuksen toimistolla.

Voinko jälleenvuokrata tai alivuokrata asuntoni?

Asunnon jälleenvuokraus, eli koko asunnon edelleenvuokraaminen, on kiellettyä. Tämä koskee myös Airbnb-toimintaa.

Alivuokraus on sallittua suuremmissa asunnoissa kuin yksiöissä. Voit alivuokrata enintään puolet asunnosta. Toimita kopio alivuokraussopimuksesta Kruunuasunnoille. Muista, että olet kokonaan vastuussa alivuokralaisen asunnolle mahdollisesti aiheuttamista vaurioista.

Voinko vuokrata asuntoni Airbnb:m kautta?

Asunnon jälleenvuokraus, eli koko asunnon edelleenvuokraaminen, on kiellettyä. Tämä koskee myös Airbnb-toimintaa.

Miten irtisanon asunnon?

Voit lähettää sähköisen irtisanomisilmoituksen täältä. Jos et halua lähettää ilmoitusta sähköisesti, voit tulostaa sivulla olevan lomakkeen, täyttää sen ja lähettää allekirjoitettuna osoitteeseen

Kruunuasunnot Oy
Elimäenkatu 25-27
00510 Helsinki

Vaihtoehtoisesti voit skannata allekirjoitetun lomakkeen ja lähettää sen sähköpostilla suoraan vuokraajalle.

Mikä on vuokrasopimuksen päättymispäivä ja ulosmuuttopäivä?

Vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kalenterikuukausi ja se lasketaan sen kuukauden viimeisestä päivästä, minkä aikana irtisanominen on tehty. Jos irtisanot vuokrasopimuksesi esimerkiksi 10. helmikuuta, vuokrasopimus päättyy 31. maaliskuuta. Tuohon päivään mennessä sinun tulee tyhjentää asunto, siivota se ja palauttaa kaikki avaimet. Ulosmuuttopäivä on kuukauden viimeinen päivä.

Minne palautan avaimet?

Avainten palautus vaihtelee paikkakunnittain ja voi olla esimerkiksi Kruunuasuntojen toimisto tai lukkoliike. Muuttokirjeestä löytyy osoite avainten palautukselle.

Ethän koskaan jätä avaimia asunnon sisälle tai postilaatikkoon, kun muutat ulos.

Milloin saan takaisin vakuuteni?

Vakuus maksetaan takaisin noin 2 viikon sisällä vuokrasopimuksen päättymisestä. Maksu suoritetaan sen jälkeen, kun asuntotarkastus on tehty ja olemme tarkistaneet, ettei vakuudesta ole mitään pidätettävää.

Miten koronapandemia vaikuttaa asumiseen?

Talosaunat ja pesutuvat ovat käytössä normaalisti.

Tartuntojen hillitseminen on meidän kaikkien vastuulla. Pyydämme asukkaita huomioimaan seuraavat asiat, jotta vältämme turhat tartunnat:

  • Ethän käytä talon yhteistiloja, jos sinulla on koronavirus tai sen oireita.
  • Pidäthän terveenäkin riittävän turvavälin muihin asukkaisiin.
  • Jos talossasi on hissi, vältä sen käyttöä yhtä aikaa muiden naapureiden kanssa.
  • Huolehdithan hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta yhteistiloissa. Halutessasi voit käyttää kasvomaskia.

Huoltotyöt

Palvelumme ja huolto toimivat normaalisti. Talojen porraskäytäviä siivotaan tehostetusti.

Poismuutossa avainten luovutukset ynnä muut asiat hoituvat vuokraajan lähettämien poismuutto-ohjeiden mukaan.

Jos sairastut

Jos asuntoosi on sovittu esim. huoltokäynti ja olet saanut koronaviruksen tai epäilet tartuntaa, ilmoitathan siitä meille palvelunumeron 020 743 2960 kautta tai sähköpostitse osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi. Näin voimme varmistaa huollon työntekijöiden työturvallisuuden ja sopia mahdollisesta uudesta ajankohdasta.

Lisätietoja

Koronaviruksen ehkäisystä ja hoidosta saat lisätietoja oman terveysasemasi neuvonnasta sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivuilta osoitteesta thl.fi.

Mistä löydän oman taloni asukassivut?

Asukassivut löytyvät täältä.

En pääse rekisteröitymään asukassivuille, mitä teen?

Ole yhteydessä palvelunumeroomme 020 743 2960 tai sähköpostiin huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi, niin autamme rekisteröitymisessä.

Miten teen vikailmoituksen?

Vikailmoitukset tehdään asukassivujen vikailmoituslomakkeella. Vaihtoehtoisesti voit soittaa palvelunumeroon 020 743 2960 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi. Muista jättää oma osoitteesi ja yhteystietosi vikailmoitusta jättäessäsi, jotta voimme olla sinuun yhteydessä työn etenemisestä.

Miten saan asuntoon sähköt?

Sinun tulee tehdä oma sähkösopimus valitsemasi sähköyhtiön kanssa. Huolehdithan, että sinulla on sekä sähkönmyyntisopimus että sähkönsiirtosopimus.

Poikkeuksena ovat Kirkkonummen Upinniemen ja Sodankylän Siilastien asunnot, joihin sähkö tulee Puolustushallinnon rakennuslaitokselta. Sähkön hinta ei kuulu vuokraan, vaan Kruunuasunnot laskuttaa sähkön asukkailta erikseen.

Miten vuokraan autopaikan?

Vapaita autopaikkoja voi tiedustella palvelunumerosta 020 743 2960 tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi.

Missä voin ladata sähköautoa tai muuta sähköllä kulkevaa ajoneuvoa?

Sähköllä kulkevia ajoneuvoja, kuten sähköautoja, hybridiautoja, sähköskoottereita ja sähkömopoja, saa ladata ainoastaan niille tarkoitetuista virallisista latauspisteistä. Kruunuasunnoilla on sähköautojen latauspisteet Hämeenlinnan Myllymäessä, Jyväskylässä Korkeakoskentiellä, Tampereella Turtolankadulla ja Ristinarkuntiellä, Tuusulassa Pataljoonantiellä ja Turussa Amiraalistonkadulla.

Sähköautoja ei saa ladata tavallisista lämmitystolpista asukkaiden oman turvallisuuden vuoksi. Tavallisia lämmitystolppia ei ole suunniteltu antamaan pitkäkestoisesti niin suurta latausvirtaa, kuin esimerkiksi sähköauto vaatisi. Oikosulkutilanteessa ajoneuvon akku voi syttyä palamaan, mitä on hyvin vaikea sammuttaa erityisesti parkkihalleissa. Myös vioittunut sähkörasia voi olla hengenvaarallinen jännitteisessä irtikytkennässä. Lämmitystolpasta ei saa ladata sähköä ilmaiseksi myöskään sen vuoksi, että lataaminen aiheuttaa taloyhtiölle ylimääräisiä kustannuksia, jotka lopulta näkyvät asukkaiden vuokrankorotuksina.

Talomme parkkipaikalla on sähköautojen latauspiste. Miten sitä käytetään?

Latauspisteitä ei tarvitse varata etukäteen vaan niille voi ajaa aina, kun ne ovat vapaina. Lataamiseen tarvitset oman latauskaapelin, jossa on TYPE2-liitin.

Pääset käyttämään latauspistettä, kun tunnistaudut sille ensin joko Virran mobiilisovelluksen avulla, Virralta tilattavissa olevalla RFID-avaimella tai menemällä osoitteeseen chge.eu ja seuraamalla ohjeita.

Ristinarkuntiellä sinun tulee lisäksi rekisteröityä Virran asiakkaaksi osoitteessa virta.fi tai Virran mobiilisovelluksessa sekä pyytää Kruunuasunnoilta latausoikeutta ottamalla yhteyttä palvelunumeroomme 020 743 2960 tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi.

Tunnistautumisen jälkeen kytke oma latauskaapelisi kiinni ajoneuvoosi ja latauspisteeseen. Lataus alkaa automaattisesti. Kun olet ladannut tarpeeksi, lopeta lataus tunnistautumalla uudelleen joko mobiilisovelluksella, RFID-avaimenperällä tai osoitteessa chge.eu. Irrota latauskaapeli ja aja ajoneuvo omaan parkkiruutuusi, jotta latauspiste vapautuu muille asukkaille.

Mikäli sinulla on kysyttävää latauspisteen käytöstä, ota yhteyttä Virran asiakaspalveluun joko sähköpostitse support@virta.fi tai puhelimitse 0800 02200.

Lisätietoja löydät osoitteesta virta.fi

Talollamme on yhteiskäyttöauto. Miten pääsen varaamaan sen käyttööni?

Yhteiskäyttöauto varataan netissä osoitteessa omago.fi. Rekisteröitymisen yhteydessä tarvitset oman talosi tunnuksen, jonka löydät asukassivuilta.

Miten varaan saunavuoron?

Vapaita saunavuoroja voi tiedustella palvelunumerosta 020 743 2960 tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi.

Miten kytken nettiyhteyden päälle?

Osassa asunnoista vuokraan sisältyy ilmainen nettiyhteys. Jotta saat nettiyhteyden käyttöösi, sinun tulee ensin rekisteröityä operaattorisi asiakkaaksi ottamalla yhteyttä kyseisen yrityksen asiakaspalveluun. Poikkeuksena ovat Lounea, Kaisanet ja Tähtikuitu, joiden nettiyhteydet ovat yleensä päällä automaattisesti.

Niissä asunnoissa, joissa vuokraan ei sisälly ilmaista nettiyhteyttä, voit hankkia nettiyhteyden haluamaltasi operaattorilta.

Näin kytket vuokraan sisältyvän nettiyhteyden päälle:

  1. Ota yhteyttä oman operaattorisi asiakaspalveluun ja rekisteröi nettiyhteytesi. Samalla voit halutessasi ostaa nettiin lisää nopeutta etuhintaan.
  2. Suurimmasta osasta asunnoista löytyy huoneistojakamokaappi. Se on peltinen seinään kiinnitetty kaappi, joka sijaitsee useimmiten eteisessä. Kaapin sisällä on verkkokaapeli, jonka toinen pää on kiinni siinä datarasiassa, josta nettiyhteys tulee. Datarasian kohdalla voi lukea esimerkiksi ”syöttö”, ”DATA”, ”ATK”, ”nousu”, ”jakamo” tai ”runko”. Kytke tämän kaapelin toinen pää johonkin huoneistojakamon numeroiduista datarasioista. Numerot vastaavat asunnon lattianrajasta löytyviä datarasioita, jotka on numeroitu samalla tavalla. Sulje huoneistojakamokaappi.*
  3. Kytke oma verkkokaapelisi siihen asunnon lattianrajasta löytyvään datarasiaan, jonka numeron juuri valitsit huoneistojakamokaapilla. Kytke verkkokaapelin toinen pää tietokoneeseesi. Nyt netti on käyttövalmis.
  4. Jos haluat käyttää nettiä useammassa eri huoneessa tai haluat asuntoon langattoman netin, sinun tulee ostaa oma reititin tätä tarkoitusta varten. Langattoman netin saat käyttöösi siten, että kytket reitittimesi kiinni joko huoneistojakamokaapin verkkokaapelin päähän tai huoneen datarasian verkkokaapelin päähän. Lisätietoja saat tarvittaessa omalta operaattoriltasi.

*Osassa Helsingin ja Tuusulan taloista on huoneistojakamokaappien tilalla Elko Link -kytkentäkaapit, jotka näyttävät erilaiselle, mutta toimivat samalla periaatteella. Mikkelin Vanhan kasarmialueen rakennusten 1—4 nettiyhteys kytketään päälle puhelinpistokkeen kautta. Asukkaan tulee hankkia oma reititin tai mokkula, jotta hän saa nettiyhteyden käyttöönsä. Lisätietoja saat Telian asiakaspalvelusta.

Operaattorit

Espoo

Peijinkuja 3: Telia

Helsinki

Hevostallintie 4, 6, 8, 10: Telia
Hevostallintie 12: Telia
Kadettikouluntie 1, 3: Telia
Pohjoisranta 24: DNA
Santahaminantie 4, 6, 8: Telia
Santahaminantie 7: Telia
Svanströminkuja 9: Telia 

Hämeenlinna

Pajakatu 4, 6: Telia
Suomen Kasarmin katu 7: Telia
Suomen Kasarmin katu 9: Telia
Suomen Kasarmin katu 11: Telia
Vanhankaupunginkatu 7: Telia
Vanhankaupunginkatu 9: Telia
Vanhankaupunginkatu 11: Telia
Vanhankaupunginkatu 15: Telia

Joensuu

Kirkkokatu 2: Telia

Jyväskylä

Korkeakoskentie 27: Elisa
Tyyppäläntie 17: Telia 

Kajaani

Prikaatintie 122: Kaisanet

Kuopio

Hatsalankatu 32: DNA
Sompatie 5: DNA

Lahti

Vapaudenkatu 12: DNA
Vapaudenkatu 14: DNA

Mikkeli

Ahonkatu 4: Telia
Tyrjäntie 8: Telia
Vanha kasarmialue rakennus 1-4: Telia 

Rovaniemi

Kairatie 27: Telia

Sodankylä

Jääkärintie 19: Telia
Jääkärintie 21: Telia
Siilastie 8 ja 10: Tähtikuitu
Siilastie 13: Tähtikuitu
Välitie 2, 4: Tähtikuitu 

Säkylä

Huovintie 1—5: Lounea
Huovintie 7 ja 8: Lounea
Huovintie 10, 12, 14, 16: Lounea
Huovintie 9, 11, 13: Lounea
Huovintie 15 ja 17: Lounea 

Tampere

Ristinarkuntie 20: Telia
Sotilaankuja 7: Telia
Sotilaankuja 9: Telia
Turtolankatu 2: Telia
Väinölänkatu 22, 24: Telia

Turku

Raitiokuja 4: Telia
Rätiälänkatu 15: Telia

Tuusula

Pataljoonantie 2: Telia
Varuskunta rakennus 5: Telia
Varuskunta rakennus 64—68: Telia

Voinko asentaa pesukoneen tai astiapesukoneen itse?

Pyykinpesukoneen saa asentaa kylpyhuoneeseen itse, kun noudatat asennuksessa laitevalmistajan ohjeita. Muihin huoneisiin, kuten keittiöön, pyykinpesukonetta ei saa asentaa omatoimisesti.

Jos asunnossasi ei ole valmiina astianpesukonetta ja haluat ostaa sellaisen itse, asennustyöt on aina teetettävä ammattitaitoisella lvi-asentajalla. Poismuutossa myös astianpesukoneen irrottaminen on teetettävä ammattilaisella. Säilytä itselläsi asennustöiden todiste, sillä useimmat kotivakuutukset eivät korvaa mahdollisia vahinkoja, jos todistetta ei ole olemassa.

Mistä löydän vuokraajan yhteystiedot?

Vuokraajien yhteystiedot löytyvät täältä.

Mistä löydän isännöitsijän yhteystiedot?

Kiireellisissä tapauksissa soita palvelunumeroon 020 743 2960. Kiireettömissä tapauksissa voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi.

Mistä löydän huollon yhteystiedot?

Kiireellisissä tapauksissa soita palvelunumeroon 020 743 2960. Kiireettömissä asioissa voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi.

Mistä löydän laskutuksen yhteystiedot?

Vuokranmaksuasioissa voit soittaa numeroon 020 743 2976 arkipäivisin klo 9—15 välisenä aikana. Vaihtoehtoisesti voit lähettää sähköpostia osoitteeseen vuokravalvonta@kruunuasunnot.fi.

Vesi-, autopaikka-, saunavuoro-, lämpö- ja sähkölaskutuksessa voit soittaa alla oleviin numeroihin arkipäivisin klo 9—15 välisenä aikana:

Aija Ratilainen 020 743 2973
Malla Ikonen 020 743 2976

Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen laskutus@kruunuasunnot.fi.

Olen kadottanut avaimeni, mitä teen?

Soita palvelunumeroon 020 743 2960. Jos olet jäänyt lukkojen taakse, palvelunumerosta lähetetään henkilö avaamaan ovi sinulle. Ilmoita palvelunumeroon avainten katoamisesta myös siinä tapauksessa, vaikka kyseessä olisi vain vara-avain ja pääset kulkemaan asuntoon sisälle.

Muistathan, että Kruunuasuntojen vuokrasopimuksiin sisältyy AsumisPLUS-vakuutus, joka kattaa osittain oven avaamisesta ja mahdollisesta lukon uusimisesta aiheutuvia kustannuksia, kun avain on kadonnut asukkaalta tai se on varastettu. Lisätietoa vakuutuksesta löydät täältä.  Vakuutusetu ei koske Senaatin taloja Kirkkonummen Upinniemessä tai Helsingin Santahaminassa.

Mistä saan lisäavaimia?

Ota yhteyttä palvelunumeroon 020 743 2960 tai laita sähköpostia osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi.

Voinko jälleenvuokrata tai alivuokrata asuntoni?

Asunnon jälleenvuokraus, eli koko asunnon edelleenvuokraaminen, on kiellettyä. Tämä koskee myös Airbnb-toimintaa.

Alivuokraus on sallittua suuremmissa asunnoissa kuin yksiöissä. Voit alivuokrata enintään puolet asunnosta. Toimita kopio alivuokraussopimuksesta Kruunuasunnoille. Muista, että olet kokonaan vastuussa alivuokralaisen asunnolle mahdollisesti aiheuttamista vaurioista.

Voinko vuokrata asuntoni Airbnb: kautta?

Asunnon jälleenvuokraus, eli koko asunnon edelleenvuokraaminen, on kiellettyä. Tämä koskee myös Airbnb-toimintaa.

Milloin talossa on yleinen hiljaisuus?

Hiljaisuus alkaa illalla klo 22:00 ja päättyy aamulla klo 06:00.

Mitä teen, jos naapuri tupakoi parvekkeella, meluaa toistuvasti tai aiheuttaa muuta harmia?

Tee asiasta kirjallinen ilmoitus isännöitsijälle huoltopäivystyksen kautta sähköpostitse osoitteeseen huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi. Kuvaile mahdollisimman tarkkaan ongelma, missä sitä esiintyy ja mihin kellonaikaan. Pystymme puuttumaan ainoastaan sellaiseen asukkaiden käytökseen, joista on tehty kirjallisia valituksia.

Uhkaavissa tilanteissa ja hätätilanteissa oikea yhteydenottotaho on poliisi, jonka tavoitat hätänumerosta 112.

Mistä löydän laskutuksen yhteystiedot?

Vuokranmaksuasioissa voit soittaa numeroon 020 743 2976 arkipäivisin klo 9—15 välisenä aikana. Vaihtoehtoisesti voit lähettää sähköpostia osoitteeseen vuokravalvonta@kruunuasunnot.fi.

Vesi-, autopaikka-, saunavuoro-, lämpö- ja sähkölaskutuksessa voit soittaa alla oleviin numeroihin arkipäivisin klo 9—15 välisenä aikana:

Aija Ratilainen 020 743 2973
Malla Ikonen 020 743 2976

Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen laskutus@kruunuasunnot.fi.

Mikä on vuokranmaksun eräpäivä?

Vuokranmaksun eräpäivä on aina kuukauden toinen arkipäivä.

Minne laskuni tulee?

Laskut lähetetään asukkaille postitse, ellei asukas ole itse määrittänyt laskujansa e-laskuiksi tai lähetettäviksi esimerkiksi Postin verkkopalveluun OmaPostiin.

Miten muutan laskun e-laskuksi?

Voit muuttaa laskun e-laskuksi omassa verkkopankissasi. Valitse laskuttajaksi Kruunuasunnot Oy, laskutusaiheeksi ”vuokralasku, kulutuslasku” ja lisää viitenumero, jonka löydät aiemmista laskuistasi.

Miten usein saan vesilaskun?

Niissä asunnoissa, joissa vedestä laskutetaan kulutuksen mukaan, vesilaskut lähetetään asukkaille 2 kuukauden välein. Vuokrasopimuksen alussa lasku voi tulla tavallista aiemmin tai myöhemmin johtuen laskutusväleistä.

Henkilömäärään perustuva kiinteä vesimaksu maksetaan kuukausittain vuokranmaksun yhteydessä.

Kuinka usein saan saunavuoro- ja autopaikkalaskut

Saunavuorot ja autopaikat veloitetaan kuukausittain joko vuokralaskun yhteydessä tai erillisellä laskulla.

Mitä teen, jos en pysty maksamaan vuokraani?

Vuokranmaksuvaikeuksista kannattaa olla yhteydessä Kruunuasuntoihin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja keskustella mahdollisesta maksusuunnitelmasta. Voit soittaa numeroon 020 743 2976 arkipäivisin klo 9—15 välisenä aikana. Vaihtoehtoisesti voit lähettää sähköpostia osoitteeseen vuokravalvonta@kruunuasunnot.fi.

Milloin saan takaisin vakuuteni?

Vakuus maksetaan takaisin noin 2 viikon sisällä vuokrasopimuksen päättymisestä. Maksu suoritetaan sen jälkeen, kun asuntotarkastus on tehty ja olemme tarkistaneet, ettei vakuudesta ole mitään pidätettävää.

Etkö löytänyt apua?

Olethan rohkeasti yhteydessä
asukkaiden palvelunumeroon
p. 020 743 2960 johon vastataan 24/7 tai
huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi
(puhelun hinta on 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min)

Asukkaille

Miten voimme auttaa

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme kaikissa asuntojen vuokrausta ja asumista koskevissa asioissa:

p. 020 743 2960 johon vastataan 24/7 tai
huoltopaivystys@kruunuasunnot.fi
(puhelun hinta on 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min)